Čtenářský deník a jeho forma
Letos vás budu učit vést si tzv. podvojný deník. Budu vás trápit přemýšlením o přečteném textu a formulováním názoru na to, co jste přečetli.
Za školní rok byste měli přečíst alespoň 5 knih. Dvě příběhové prózy našich autorů, jednu cizího autora, jednu knihu bájí, pověstí či historickou knihu pro děti vašeho věku a jednu knihu poezie pro děti.
Na čtenářskou dílnu se budeme scházet každý čtvrtek se svou knihou a čtenářským deníkem.
Vybrali jste si sešit, který bude vaším čtenářským deníkem (ČD).
Začínáte číst novou knihu. Nejprve si do ČD zapíšete obvyklou anotaci:
název:
autor:
překladatel: (pokud je autor cizinec)
z jakého jazyka:
ilustrátor:
nakladatel:
rok a místo vydání:
Do ČD každý týden uvedete alespoň jednu citaci textu (větu, souvětí, odstavec), který vás nějakým způsobem zaujal, oslovil, vyprovokoval..., tak jak jsme si o tom povídali dnes při čtenářské dílně. A k tomu připojíte svůj komentář (proč vás to oslovilo, co vás na tom zaujalo, co se vám při tom vybavilo, co očekáváte dál v ději...).
Kdo rád kreslí, může připojit i obrázek.
Do dílen se budu snažit zařazovat různorodou práci s textem, při které budete používat knihu, kterou máte právě rozečtenou.
pančelka Radka